گرفتن – گیره اردیبهشت لالیگا لالیگا گرانادا

گرفتن – گیره: اردیبهشت لالیگا لالیگا گرانادا رئال مادرید laliga real madrid granada

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار گوناگون روستایی که شب‌ها ناپدید می‌شود!

    در روسیه روستای عجیبی است که کاملا از شن و ماسه پوشیده شده است ماسه‌هایی که بی حرکت نمی‌مانند و با حرکت باد چنان سریع اوج می‌آیند که اگر جلوی آن‌ها را نگیرند می

    روستایی که شب‌ها ناپدید می‌شود!

    روستایی که شب ها ناپدید می شود!

    عبارات مهم : روسیه

    در روسیه روستای عجیبی است که کاملا از شن و ماسه پوشیده شده است ماسه هایی که بی حرکت نمی مانند و با حرکت باد چنان سریع اوج می آیند که اگر جلوی آن ها را نگیرند می توانند کل شهر را در زیر شن و ماسه مدفون کنند.

    به گزارش گروه تحریریه سایت، در روسیه روستای عجیبی است که کاملا از شن و ماسه پوشیده شده است ماسه هایی که بی حرکت نمی مانند و با حرکت باد چنان سریع اوج می آیند که اگر جلوی آن ها را نگیرند می توانند کل شهر را در زیر شن و ماسه مدفون کنند البته این دِه در گذشته این طوری نبود و به نظر می آید دست بردن انسان ها به محیط زیست اوضاع آن را به این روز انداخته است.

    ساحل شیشه های رنگی در روسیه!

    شوینا (Shoyna)، روستای کوچک روسیه که در کنار مدار قطب شمال واقع شده است است اغلب به عنوان شمالی ترین بیابان دنیا آشنا می شود.

    نکته عجیب راجع به این دِه این است که در آن تا جایی که چشم کار می کند ماسه همه جا را پوشانده است.

    تصور کنید در جایی زندگی کنید که شب بخوابید و صبح که قصد بیرون آمدن از منزل را داشته باشید با در بسته ای روبرو شوید که هر چه تلاش می کنید باز نمی شود انگار کسی یا چیزی و شاید هم مانعی در پشت در وجود دارد که به این راحتی ها هم کنار نمی رود.

    این همان اتفاقی است که هر روز صبح در این دِه می افتد و شن و ماسه چنان تا بالای در را می گیرد که تا بولدوزر نیاید و شن ها را کنار ندهد در باز نمی شود البته مردم دیگر می دانند چگونه گرفتار این اتفاق نشوند جهت همین هیچ وقت شب ها در منزل هایشان را نمی بندند تا در منزل زندانی نشوند.

    در واقع افراد کمی که در آن زندگی می کنند هیچ وقت جرات نمی کنند که درب جلویی منزل هایشان را در شب ببندند چون می ترسند زنده زنده در میان تپه های شنی دفن شوند.

    روستایی عجیب در روسیه

    اما اینجا هر لحظه این شکلی نبوده هست؛ در دهه ۱۹۳۰ ماهی های زیاد این ناحیه یک ماهی گیر را وسوسه کرد تا به سواحل دریای سفید بیاید و این دِه را جهت زندگی گزینش کند.

    فقط در طول دو دهه این دِه تبدیل به بندر شلوغی با ۱۵۰۰ نفر جمعیت و ۷۰ قایق ماهی گیری شد ولی چیزی نگذشت که با از کار افتادن قایق ها، خانواده های زیادی که در دِه زندگی می کردند کم کم شروع به ترک اینجا کردند.

    امروز تعداد رسمی ساکنان ۳۷۲ نفر است و خیلی از آن ها شغلی ندارند و باحقوق بازنشستگی و حقوق بیکاری سرنوشت می گذرانند البته تعدادی از مردم به شکار می روند چون این منطقه سرخاب ها (نوعی سخت پوست) و غازهای زیادی دارد که به درد شکار می خورند.

    غازها در طی مهاجرت مدتی را در این دِه توقف می کنند و بیشترشان به وسیله مردم شکار می شوند.

    سودآورترین شغل در دِه مطمئنا راننده بولدوزر بودن است چون همه مردم نیاز دارند که ماسه ها را از گوشه ای از منزل خالی کنند.

    روستای عجیب

    «شوینا» امروز در وسط بیابان قرار گرفته ولی شواهد تاریخی نشان می دهد که هنگامی که مرد ماهی گیر در دهه ۱۹۳۰ جهت نخستین بار به این دِه آمد اینجا منطقه ای بکر و پوشیده از خره و درختان بود.

    هیچکس دقیقا نمی داند که چه چیزی ماسه ها را به اینجا کشانده است ولی متخصصان معتقدند که این اتفاق به علت تورهای ماهیگیری بزرگی بودند که به گیاه های کف دریا آسیب رساندند و باعث شدند که ماسه ها اوج بیایند و خودشان را به ساحل برسانند و از آنجا در دهکده پراکنده شوند. علت دیگر آن می تواند از بین بردن جنگل ها به وسیله افراد بومی در چندین دهه قبل باشد.

    روستای روسیه

    امروز با فعالیت بادهای غربی تپه های شنی به طور دائم اوج می آیند و همین که از شدت باد کم می شود دوباره به سطح قبلی خود می رسند. حرکت این شن ها طوری است که می توانند در طی یک شب کاملا همه منزل های این دهکده را در زیر توده ای از شن و ماسه دفن کنند.

    بومی ها به حرکت این شن ها عادت کرده اند و خیلی از آن ها تا زمانی که روشنایی صبح را از بالای پنجره منزل ببینند بیدار می مانند و همه مردم در جلویی منزل را باز می گذارند تا در داخل منزل گیر نکنند.

    یک هواشناس محلی به اسم ناتاشا بعد از اینکه از خارج کردن دائمی ماسه ها از منزل خسته شد بر روی پشت بام منزل دری را زده تا از آنجا از منزل خارج شود.

    حالا او می تواند بدون پارو کردن ماسه ها راحت از منزل بیرون بیاید و در دِه رفت و آمد کند.

    خانه هایی فرورفته در شن

    روستا فقط یک بولدوزر دارد تا بعد از یک شب بادی منزل های مردم را از ماسه خالی کند ولی راننده این بولدوزر دست تنها نمی تواند به همه افراد یاری کند چون ۱۰ ساعت طول می کشد تا یک منزل کاملا از ماسه خالی شود.

    ازطرفی هزینه خالی کردن منزل ها از ماسه هم بسیار زیاد است چون یک ساعت کار کردن ۷۰ دلار می شود و افراد کمی می توانند از بعد هزینه آن بر بیایند.

    دولت روسیه فقط هزینه ۴۰ ساعت در ماه را می دهد که بسیار کمتر از تعداد ساعت های مورد نیاز است.

    در این دِه به غیر از اینکه منزل های زیادی رامی بینید که در میان شن ها و ماسه ها قرار گرفته اند مردم به خاطر راه رفتن های دائمی بر روی شن و ماسه های ناهموار دچار پرسشها فیزیکی و بدنی شده است اند.

    خانه هایی در شن

    هیچ بزرگراه یا راه آهنی وجود ندارد که این دِه را به دیگر نقاط دنیا وصل کند جهت همین تنها راه خارج شدن و یا آمدن به این دِه از راه دریا یا هوا است.

    با وجود اینکه مردم با ماسه ها و دورافتاده بودن دست و پنجه نرم می کنند ولی محل زندگی خود را بسیار دوست دارند و با مهمان نوازی بسیار از افراد دیگر دعوت می کنند به روستای آن ها بیایند و با غذاهای دریایی محلی از خودشان پذیرایی کنند هر چند که اینجا دیگر مثل سال های قبل ماهی های زیادی ندارد.

    این دِه امروز در لیست شهرهایی با فاجعه زیست محیطی واقع شده است است و دانشمندان به اینجا می آیند تا بر روی پدیده حرکت تپه های شنی مطالعه کنند و راه چاره ای جهت توقف حرکت آن ها پیدا کنند.

    روستایی که شب‌ها ناپدید می‌شود!

    در روسیه روستای عجیبی است که کاملا از شن و ماسه پوشیده شده است ماسه‌هایی که بی حرکت نمی‌مانند و با حرکت باد چنان سریع اوج می‌آیند که اگر جلوی آن‌ها را نگیرند می

    واژه های کلیدی: روسیه | زندگی | اخبار گوناگون

    روستایی که شب‌ها ناپدید می‌شود!

    روستایی که شب‌ها ناپدید می‌شود!


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار